SPØRGSMÅL OG SVAR

SPØRGSMÅL OG SVAR

Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål nedenfor.
Finder du ikke svaret her er du velkommen til at ringe til os på 32 21 01 01 eller skrive en mail til info@rds-dental.dk

 

HVILKE INSTRUMENTER KAN REPARERES?

RDS Dental reparerer instrumenter fra alle producenter og mærker. Det gælder blandt andet instrumenter fra KaVo, Schick, NSK, EMS, Bien Air, MK dent, W&H og Sirona.

 

KAN DET BLIVE DYRERE END DE ANGIVNE PRISER?

Nej. Hele ideen bag RDS Dental er at udføre instrument service til faste priser. Derfor lister vi vores priser på forhånd, så I hurtigt kan vurdere om det kan svare sig at reparerer instrumentet.

 

HVAD DÆKKER GARANTIEN?

RDS Dental giver 6 måneders garanti på reservedele der udskiftes ved et serviceeftersyn. Det gælder kuglelejer, o-ringe, rotorindsatser og elektrokul.

 

BENYTTER RDS DENTAL ORIGINALDELE?

RDS benytter både originale og OEM dele. Det gør vi for at sikre høj kvalitet til konkurrencedygtige priser. Original dele indkøbes fra instrument producenten, mens OEM dele indkøbes direkte hos instrument producenternes underleverandør. Det gælder f.eks. mange kuglelejer og O-ringe. Alle reservedele er af højeste kvalitet hvilket er årsagen til at RDS Dental yder 6 måneders garanti på udskiftede reservedele uanset fejlårsag.

 

HVORDAN SENDER KLINIKKEN INSTRUMENTER TIL SERVICE?

Først udfyldes en arbejdsseddel, som printes og pakkes forsvarligt med instrumenterne. Forsendelsen enten sendes for egen regning eller med en returæske fra RDS Dental, der sendes som modtager betaler brev. Vær opmærksom på at denne type forsendelse er på eget ansvar. Alternativt kan instrumenterne sendes som en forsikret forsendelse med GLS – ring 32 21 01 01 og hør nærmere. Denne service koster 100 kr.

 

HVOR LÆNGE ER INSTRUMENTET TIL SERVICE?

Vi bestræber os på at reparere instrumentet så hurtigt som muligt. Som oftest returneres instrumentet indenfor en uge fra modtagelse. I enkelte tilfælde og ved udvidet instrument service kan der gå op til 2 uger fra modtagelse til afsendelse. Følg let med i service forløbet på det enkelte instrument ved hjælp af webordre systemet.

 

HVAD HVIS INSTRUMENTERNE BLIVER VÆK I POSTEN?

Sendes instrumenterne med Post Danmark som "modtager betaler" brev, vil der være en lille risiko for at pakken går tabt i Post Danmarks varetægt, om end vi ikke har oplevet dette endnu. I tilfælde af at en forsendelse forsvinder i Post Danmarks varetægt, kan RDS Dental ikke stilles til ansvar for dette.

Ønskes pakken sendt med GLS kan dette tilvælges mod et fragttillæg på 100 DKK. Sendes med GLS får pakken et track & trace nummer samt forsikres til en værdi på 4.500 DKK. Ring på 32 21 01 01 og bestil afhentning.

 

KAN JEG VÆRE SIKKER PÅ AT FÅ NØJAGTIGT DET SAMME INSTRUMENT RETUR?

Med RDS Dental's webordre system kan klinikken hurtigt kontrollere om serienummeret på det afsendte instrument matcher det der er modtaget fra service.

 

ER DER TILLÆG FOR ARBEJDSLØB OVENI PRISEN?

Nej. Alle priser på service og reparationer er inklusiv arbejdsløn. Enkelt og gennemskueligt.

 

HVAD ER FORSKELLEN PÅ STANDARD OG UDVIDET SERVICE?

På vinkelstykker, air-rotorer, kirugi-instrumenter skelnes mellem to typer af service: standard og udvidet. Standard service omfatter skift af kuglelejer, o-ringe og rensning. Mens udvidet service omfatter skift af rotor-indsatser, samt keramiske kuglelejer og elektrokul hvor dette måtte være nødvendigt. Vi kan ikke på forhånd afgøre om der skal udføres standard eller udvidet service, dette er en vurdering serviceteknikeren afgør.

 

HVAD KOSTER HVIS DET IKKE UDFØRES NOGEN SERVICE?

I tilfælde at vores instrumentværksted ikke kan reparere et instrument returneres dette uden beregning.

Tillbaka till blogg